گروه اسفا

درباره شرکت کیا الکترونیک فراز (KEF)

شرکت کیا الکترونیک فراز اولین شرکت از زیر مجموعه شرکت های گروه اِسفا می­باشد. این شرکت در سال 1395 و با مشارکت آزمایشگاه تحلیل حوادث شبکه برق(ESFA) و شرکت حیات صنعت البرز (HSA) تشکیل شده است. هدف این شرکت طراحی و تولید محصولات حفاظتی، اندازه گیری و اتوماسیون در شبکه های توزیع برق می باشد. جهت آشنایی با فعالیت های این شرکت لازم است ابتدا در مورد شرکت حیات صنعت البرز کمی توضیح بدهیم.

درباره شرکت حیات صنعت البرز

شرکت حیات صنعت البرز توسط مهندس محسن فارابی تاسیس شده است. مهندس محسن فارابی به مدت 10 سال در شرکت توزیع برق و برق منطقه­ای در سمت های اجرایی و مدیریتی مشغول به فعالیت بوده است. سپس در سال 1376 اقدام به راه اندازی و تاسیس شرکت در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای LV و MV می­نماید و این فعالیت تا سال 1386 ادامه پیدا میکند. در راستای روند رو به رشد فعالیت­های ایشان، در سال 1384 با تاسیس شرکت حیات صنعت البرز فعالیت خودرا در زمینه رله های حفاظتی و تجهیزات اندازه گیری آغاز می نماید.

شرکت حیات صنعت البرز در سال 2007 اقدام به دریافت نمایندگی از دو شرکتITMIKRO و STUCKE می نماید. رله های MK-2200 شرکت ITMIKRO که به صورت SKD در ایران تولید میشدند جزو پرمصرفترین رله ها در شبکه توزیع کشور بوده است. در سال 1395 طی یک قرارداد دوطرفه، مهندس محسن فارابی به نمایندگی از شرکت حیات صنعت البرز و دکتر مهدی داورپناه به نمایندگی از آزمایشگاه تحلیل حوادث شبکه برق شرکت کیا الکترونیک فراز را تاسیس می کنند. با طراحی و ساخت رله حفاظتی HAFEZ و ورود آن در شبکه های توزیع برق فرایند تولید و فروش رله های MK-2200 بصورت کامل متوقف شده است.

کیا الکترونیک فراز

شرکت کیا الکترونیک فراز در سال 1395 تاسیس و در سال 1396 موفق به اخذ گواهی دانش بنیانی نوع 1 از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد. اولین محصول این شرکت در سال 1398 با نام رله حفاظتی HAFEZ121 موفق به اخذ تایپ تست های کامل از پژوهشگاه نیرو شده و تاییدیه شورای ارزیابی تجهیزات کثیرالمصرف توانیر را نیز دریافت نمود. همچنین محصولات دیگری نظیر رله حفاظتی HAFEZ131 و مرکز اندازه گیری هوشمند سری PAYESH از دیگر محصولات تولید شده توسط این شرکت میباشند.

رله حفاظت جریانی ترانسفورماتور (OC/EF)

رله مدیریت اضافه بار هوشمند ترانسفورماتور

رله‌ حفاظت فیدر

رله جامع حفاظت شبکه‌های
توزیع